fbpx

«Karl» (9) med oppløftende resultater etter kort tids trening

«Karl» har vært plaget med motoriske tiks og rykninger siden han var liten. Finmotorikk som å knytte skolisser eller lære seg å knipse er utfordrende. Det er vanskelig å få med seg beskjeder, og å sitte stille i timene på skolen. «Karl» leser mye og er spesielt opptatt av tekniske instruksjoner, og spesifikke temaer som […]

«Ole» (12) mer konsentrert og mindre rastløs

Ifølge offentlige undersøkelser har cirka 30 prosent lærevansker (netped.no). “Ole” på 12 år er en av dem. Han klarer nesten ikke å sitte stille, glemmer ting han trenger, som matpakke og pennal, og har dårlig konsentrasjonsevne. Han blir lett distrahert og får ikke med seg beskjeder. Foreldrene og lærere er bekymret for hvordan han skal […]

Endelig kan Marius (11) følge undervisningen

Utfordringen er å henge med på skolen.  Han sliter med lesing og staving, og å få med seg beskjeder. Etter utredning på skolen har han fått tilrettelagt med hjelp fra en assistent, og mindre lekser.  Han er flink grovmotorisk, men sliter med finmotorikk som f.eks håndskrift. Han har vært mye plaget med øreverk, og har […]

Holdningsendring i kropp og sinn

Selve treningen har vært en reise. Gutten vår har blitt tryggere og sterkere i seg selv underveis, og vi har opplevd økt selvtillit under selve opplegget. Han har syntes at treningen har vært gøy, dog noe intens og tidvis litt slitsom, avhengig av dagsform. Da det er mulig å trene med ulike spill har dette […]

God mestringsfølelse gjennom trening

Vi tok kontakt med Cathrine Anker-Stetholt ved Bekken og Barn for behandling av vår datter, Elise nå 14 år, (da 12-13 år). Hun slet med ubalanse i kroppen, samt skjelving i hendene i visse situasjoner. I tillegg, slet hun med konsentrasjonsvansker, lærevansker og generelt svake muskler.  Vi begynte en behandling med bruk av Interaktiv Metronome […]

Forskjell etter 4-5 behandlinger

Vår sønn på 12 år var overenergisk, rastløs, slet med konsentrasjonen, klarte ikke sitte stille og glemte igjen tingene sine overalt. Han ble fort distrahert og fikk ikke med seg beskjeder på skolen. Han ble utredet av BUP og de konkluderte med ADHD, og anbefalte medisinering. Vi foreldre var veldig skeptisk og trålte nettet etter […]